top of page

Tweetal verkleint de afstand van boer naar bord

Cateraar van bedrijfsrestaurants Tweetal zet in op lokaal, gezond en plantaardig. Ze werken actief samen met hun hoofdleverancier en kunnen garanderen dat 50% regionaal wordt ingekocht bij opdrachtgevers. Gasten zien direct of producten gezond zijn en krijgen steeds vaker vega broodjes en burgers voorgeschoven.


Zoveel mogelijk lokaal

Het is de missie van Tweetal om de afstand van boer naar bord zo klein mogelijk te maken. Daarvoor haalt Tweetal waar mogelijk de producten binnen een straal van 30 km vanaf haar opdrachtgevers. Iedere streek heeft zijn specialiteiten. Met de verse lokale seizoensproducten krijgen opdracht-gevers een afwisselend aanbod in het bedrijfsrestaurant.


Met weinig voedselkilometers draagt elke locatie zo op eigen wijze bij aan het reduceren van de CO2 uitstoot en voorziet Tweetal op deze manier meer dan 70% van haar opdrachtgevers van lokale inkoop.


Het cateringteam kent de herkomst en informeert de gasten over het verhaal achter de producten en producenten. Daardoor verhoogt de betrokkenheid met lokale ondernemers.

Het enthousiasmeren van gasten staat hoog in het vaandel bij Tweetal Business Catering. ‘‘Samen zijn we in staat om met elkaar een verschil te maken in duurzame oplossingen en de lokale economie een boost te geven’’, aldus Rianne Bossink, Natuurvoerdingsadviseur bij Tweetal.


Vitaliteit en bewustwording

Tweetal streeft naar vitaliteit voor haar gasten en draagt bij aan het creëren van bewustwording van de invloed van voeding. Sinds 2016 heeft Tweetal natuurvoedingsadviseurs in dienst om de medewerkers en gasten te informeren over de impact van voeding op de vitaliteit en het assortiment te verduurzamen. Dit resulteerde in 2018 tot een maatwerk concept waarbij vitaal ouder worden wordt gestimuleerd.

Tweetal informeert gasten op productniveau of het wel of niet voldoet aan de richtlijnen Gezondere Kantines van het Voedingscentrum. Per 2019 heeft Tweetal voor 100% van de producten op hun assortimentslijst in kaart of ze voldoen aan deze richtlijnen.


Gasten maken zelf een bewuste keuze dankzij de informatie die zij ontvangen. Daardoor voorziet Tweetal hen niet alleen van een voedzame maaltijd op het werk, maar inspireert ook voor een gezonde maaltijd thuis.


Hall of Fame

In de duurzame Hall of Fame van het MVO-Register worden bedrijven opgenomen die laten zien dat duurzaamheid prima samen gaat met een gezonde bedrijfsvoering. De beste voorbeelden uit het register worden geselecteerd voor de Hall of Fame en ontvangen hiervoor een oorkonde. Deze duurzame koplopers fungeren als wegbereiders voor andere bedrijven die duurzame producten of diensten willen ontwikkelen.



bottom of page